camillellen.blogg.se

" Egentligen är jag ingen särskild person, bara en i mängden som märks"

Plötsligt så händer det.

Publicerad 2017-01-10 21:30:59 i Allmänt, Historien om Camilla, Hörsel,

 
 
Morjens allesammans,
fick en helmassa likes av er som följer min instagram/fb igår (tack för det) det var ju
givetvis i samband med att jag meddelade att jag har gått och blivit anställd. Ja, jag
jobbar ju inom vårdsektorn och har ju en fast tjänst i Österbotten, men vet ni.. när man
är på studieledigt (i en annan stad) så får man nog lov att försöka få någon inkomst på
sidan av studiestödet. Jag for till kontoret idag igen för att lämna in mitt tjänsteintyg och
samtidigt försöka klargöra hur appen man skulle ladda ner fungerar ( #förgammalförsånthär).
Supertrevliga människor, så nu hoppas jag bara att det ska komma något skift (ja, jag är alltså
inhoppare, men man måste ju bli anställd för att kunna bli det).
 
 

Annars då, skollivet fortsätter, satt igår och kollade upp olika deadlines för skoluppgifterna
samt tiderna då jag verkligen måste gå till skolan. Börjar kännas smått som att man har
kontroll över läget igen. Tycker det är skönt att återgå till rutiner. Researchar också litegrann
om lärarstudier och om pedagogik (tar tacksamt emot tips och idéer). Ja, det är tänkt att
det ska bli lärare av mig också. På sidan om allt detta så är förberedelserna för Study Session
igång, en massa dokument som skall förberedas och experter som skall kontaktas mm, men
det är riktigt roligt.
 
 

woopwoop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Camilla

Jag är en Finlandssvensk typ som traskat runt här på jorden i sisådär 27 år. Jobbar som sjukskötare och även som oberoende återförsäljare av Forever Living Products. Studerar en Master's in Global Health Care (2016) och hoppas på att i framtiden skriva en PhD. ___________________________________ Jag sitter också med i Finlands Röda Korsets Riksomfattande ungdomskommitte samt även med som suppleant i Föreningen HiA - Hörselskadade i Arbetslivet. Är även aktivt med i IFHOHYP- International Federation of Hard of Hearing Young People. ___________________________________ Tycker om att resa och uppleva andra kulturer. Lite av en sportnörd och älskar musik. ___________________________________ Ni kan även följa mig på Instagram @Camillellen. ____________________________________ Hjärtligt välkomna till min mångsidiga blogg, om allt mellan himmel och jord. __________________________________ Gå gärna in och kika på min webbshop http://myaloevera.se/camillam

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela