camillellen.blogg.se

" Egentligen är jag ingen särskild person, bara en i mängden som märks"

Överraskad!

Publicerad 2017-01-20 16:24:32 i Allmänt, Historien om Camilla,

 
 
 
Hej allesammans,
återigen har jag varit rätt tyst här på bloggen, har haft otroligt mycket på gång med att pussla
ihop kurser och att få motivation att börja skriva på arbeten som ska lämnas in. Sedan har vi
ju Study Session som vi fixar och trixar inför, igår blev det beslutat vilka som blir antagna och 
jobbet med att skicka ut acceptance letters har påbörjats.

 

Annat roligt, ja-a jag har gått och blivit ett år äldre, i onsdags. Det var en helt vanlig tråkdag
och så, men fick en helmassa grattis-önskningar och fina meddelanden på fb (runt 240? TACK).
 
Hade kommit överens med min bästa Joanna att vi skulle fara på en kaffe på kvällen för att lite
fira att jag nu kommit ikapp henne igen  (med åldern). Vi for på kaffe och sen sa hon att vi skulle
fara till ett ställe var de har lite billigare  drinkar, så vi begav oss iväg. När vi närmade oss stället
(som hade textat stort på sig liikuntakeskus) så började jag ifrågasätta att det faktiskt skulle vara
billigare här, men jag tyckte det var rart av Joanna att försöka förgylla min dag så jag sa inget. När
vi kom dit och gick förbi en bar sa jag något i stil med att: vad hette stället riktigt som vi skulle till?
 
Mer hann jag inte säga innan min syster hoppade fram och gratulerade mig och skyndade på mig
eftersom vi tydligen (?) var sena. Det visade sig att Joanna, min syster och några andra kompisar
hade bestämt sig för att överraska mig. Överraskad blev jag minsann, vi spelade Laser-Tag, superroligt,
något jag aldrig prövat på tidigare, adrenalinnivån var hög medan man smög omkring längs väggarna i
mörkret och försökte hitta de andra så man sku få tagga dem. Genomsvettiga men på gott humör så
fortsatte tydligen kvällen, vi for till en bar var de faktiskt hade billiga öl. Satt där och diskuterade och
umgicks. Superrolig födelsedag minsann och jag blev så otroligt glad över tiden som mina vänner (och
syrran) tog sig för att umgås med mig och för att de hade planerat något så roligt en helt vanlig onsdag.
 
 
 
Det  var nog det allra bästa sättet att inleda en ny årscirkel (ifall man var ett träd), 27nde cirkeln
har inletts, känner mig glad i hågen och allmänt positiv. I torsdags var jag på gymmet igen med
Joanna det var helt supertungt..känns verkligen idag i alla muskler. Har idag fortsatt att fixa med
Study Session och tvättat kläder samt diskat och annat tråkigt. Tänkte börja förbereda nån middag
åt mig så småningom innan jag fortsätter skriva på lite skolarbete.
 
 


Men ja, tack alla ni förgyller verkligen mina dagar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Camilla

Jag är en Finlandssvensk typ som traskat runt här på jorden i sisådär 27 år. Jobbar som sjukskötare och även som oberoende återförsäljare av Forever Living Products. Studerar en Master's in Global Health Care (2016) och hoppas på att i framtiden skriva en PhD. ___________________________________ Jag sitter också med i Finlands Röda Korsets Riksomfattande ungdomskommitte samt även med som suppleant i Föreningen HiA - Hörselskadade i Arbetslivet. Är även aktivt med i IFHOHYP- International Federation of Hard of Hearing Young People. ___________________________________ Tycker om att resa och uppleva andra kulturer. Lite av en sportnörd och älskar musik. ___________________________________ Ni kan även följa mig på Instagram @Camillellen. ____________________________________ Hjärtligt välkomna till min mångsidiga blogg, om allt mellan himmel och jord. __________________________________ Gå gärna in och kika på min webbshop http://myaloevera.se/camillam

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela