camillellen.blogg.se

" Egentligen är jag ingen särskild person, bara en i mängden som märks"

Ny termin

Publicerad 2017-01-16 16:04:19 i Allmänt, Historien om Camilla, Hörsel,

 
 
Nu har den nya terminen verkligen kickat in, har påbörjat franska 3, och ett antal
andra kurser, studerar också Allmän pedagogik via Öppna Uni (så att jag får de 
studiepoäng man borde ha för att kunna söka in till Yrkeslärare) och ett par andra
kurser som jag har. Förutom det så sparkar jag lite fotboll vid sidan om (samt lite
gym här och där).  
 
 
 
På tal om fotboll och futsal så är det rätt roligt just nu, jag hade igår träning med
mitt Hesa-lag och då hade jag veckan före blivit tillfrågad om jag vill komma med i
ett futsallag för döva (japp min hörselskada anses tydligen så pass gravt att jag
passar in där, det trodde ni inte va). Det döva laget hade träning igår men jag trodde
att det var någon annastans så hör och häpna om min förvåning när jag märkte att det
var det laget som hade träning precis efter mitt Hesa-lag, så jag fortsatte med dem efter
min egna träning. Var superroligt att spela och lattja även fast jag inte behärskar det
finska teckenspråket så bra, men det kan ju bara utvecklas och bli bättre det med.
Som tur så är reglerna desamma på alla språk! Det är ju som de brukar säga, sport
förenar.
 
 
 
Veckans agenda är nog mest att fixa så många skoluppgifter som möjligt och
jobba på mitt slutarbete. Får jag något skift så ämnar jag givetvis arbeta också.
Tror bestämt att dessa inkommande veckorna kommer att vara rätt fulla med
aktiviteter. Men märkte även att en kurs som vi har nu i vår med Master's
programmet så har jag ju redan avklarat vilket är super för då kan jag använda
den tiden till något annat. 
 
 
 
#kaffitå

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Camilla

Jag är en Finlandssvensk typ som traskat runt här på jorden i sisådär 27 år. Jobbar som sjukskötare och även som oberoende återförsäljare av Forever Living Products. Studerar en Master's in Global Health Care (2016) och hoppas på att i framtiden skriva en PhD. ___________________________________ Jag sitter också med i Finlands Röda Korsets Riksomfattande ungdomskommitte samt även med som suppleant i Föreningen HiA - Hörselskadade i Arbetslivet. Är även aktivt med i IFHOHYP- International Federation of Hard of Hearing Young People. ___________________________________ Tycker om att resa och uppleva andra kulturer. Lite av en sportnörd och älskar musik. ___________________________________ Ni kan även följa mig på Instagram @Camillellen. ____________________________________ Hjärtligt välkomna till min mångsidiga blogg, om allt mellan himmel och jord. __________________________________ Gå gärna in och kika på min webbshop http://myaloevera.se/camillam

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela