camillellen.blogg.se

" Egentligen är jag ingen särskild person, bara en i mängden som märks"

Man vet

Publicerad 2017-01-06 10:12:33 i Allmänt, Historien om Camilla, Hälsa,

                      
 
Dagen efter en grymt bra första träning. 
Man vet att den var bra om man får kämpa för att kunna svänga sig i sängen hela natten.
Man vet att den var bra om man får kämpa för att kunna dricka kaffe på morgonen. 
Man vet att den var bra när gymkompisen skickar och säger att allt gör ont för henne också.
 
 
När jag säger kämpa, så är det för att alla mina muskler är så sjuka, speciellt dedär
fjuttiga armmusklerna. Har jag nämnt hur jag avskyr att träna t.ex. Triceps muskeln?
Jamen det är för att den blir alltid så hemskt sjuk och känns som den sväller upp
och för att.. the struggle is real. Att vara tvungen att ta sats för att kunna sväga kaffekoppen
in till käften, ja det ni, det är struggle.
Kan ju dock indikera på att jag svingar kaffekoppar alltför sällan när min tricepsmuskel är
sådär otränad, eller är det kanse lite mer kettlebells man borde svinga.. hehe :D
 
 
____________________________________________________________________
Men hav mod, för inom ett par timmar skall jag och svänga mer kaffekoppar, dock har jag en
plan, skall smörja in min kropp med Heat lotion (som jag nämnt i ett tidigare inlägg, det bästa
ever) samt MSM gel. 
 
                                                      
 
 
Någon kanske frågar sig, men att träna ska väl inte göra ont. Nejnej, själva träningen gjorde
ju inte ont, men har du inte tränat på länge och börjar, ja då får man nog räkna med att de
kan vara lite "dagen efter". Det är ju inget farligt, och vi hade ett proffs som visade oss vad
vi skulle göra, så allt borde vara på sin plats. Men tillika trots kaffekopps-struggeln så känns
det bra att man har lite sjuka muskler idag, det tyder ju på att man har gjort något och det
känns mera på riktigt.
 
Jag älskar ju att träna, men problemet för mig är att jag har svårt att se gränsen när jag borde
sluta. Jag får alltid så mycket endorfiner att jag inte känner av skador förrän de är riktigt paha
(för att nämna: axeln som hoppade ur led, stressfrakturen som kom under ett löppass,mm) så
jag vill ju tro att nu ska det bli ändring att kunna träna med någon måtta som faktiskt stärker
kroppen istället för att bryta ned den, samt att träna rätt. För mig är det speciellt fokus på knä-
muskler men även rygg- och magmuskler i och med att min rygg är helt överrörlig så får så lätt
låsningar. Ja, och givetvis att gå ner i vikt. 
____________________________________________________________________
 
Någon annan som inlett ett hejdundrande träningsår?  Vad är era favoritövningar?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Camilla

Jag är en Finlandssvensk typ som traskat runt här på jorden i sisådär 27 år. Jobbar som sjukskötare och även som oberoende återförsäljare av Forever Living Products. Studerar en Master's in Global Health Care (2016) och hoppas på att i framtiden skriva en PhD. ___________________________________ Jag sitter också med i Finlands Röda Korsets Riksomfattande ungdomskommitte samt även med som suppleant i Föreningen HiA - Hörselskadade i Arbetslivet. Är även aktivt med i IFHOHYP- International Federation of Hard of Hearing Young People. ___________________________________ Tycker om att resa och uppleva andra kulturer. Lite av en sportnörd och älskar musik. ___________________________________ Ni kan även följa mig på Instagram @Camillellen. ____________________________________ Hjärtligt välkomna till min mångsidiga blogg, om allt mellan himmel och jord. __________________________________ Gå gärna in och kika på min webbshop http://myaloevera.se/camillam

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela