camillellen.blogg.se

" Egentligen är jag ingen särskild person, bara en i mängden som märks"

Händer aldrig

Publicerad 2017-01-05 18:05:00 i Allmänt, Historien om Camilla, Hörsel, Min Hälsoresa,

Jaha, nu får även jag titulera mig som en av de-som-aldrig-vinner-något-men-nu-har-
det-hänt, japp fick ett meddelande på eftermiddagen att jag hade vunnit något som
jag länge funderat på att skaffa, en Ditto. Grattis lilla jag :D
_________________________________________
Rimmet som tog mig till vinst
(måste ju erkänna att det inte var så svår då ingen annan skickat in något bidrag):
 
Nu är det okej att inte längre höra,
så länge denna bit dig röra.

Ingen oro för att alarmet missa ,
eller något samtal i misstag dissa.

Nytt år och nya möjligheter,
dags att slippa dessa olägenheter.

Jag hoppas detta rimkvitto,
ska belöna mig med en Ditto.
 
 
Vad är en Ditto?
Ditto vibrator till din mobiltelefon ser till att du aldrig missar ett telefonsamtal,
sms eller bildtelefonsamtal genom sin tydliga vibration. Att Ditto är diskret och
snygg hjälper dig att placera den på ett lämpligt ställe såsom krage, byxlinning eller
axelbandet på ditt linne.
__________________________
 
Ja, som en person med hörselnedsättning så händer det sig ofta att jag missar när 
någon ringer, jag hör inte samtalet, eller meddelandet eller alarmet på morgonen, 
men när man har en liten bit som vibrerar så märker man ju det. Denna är dessutom
vattentät, behöver inte laddas och inga sladdar. Har säkert 3-4 alarmklockor med en
tillhörande vibrator, som skulle vibrera kudden som  i dagens läge är en endaste stor
hög med skrot djupt inne i min klädskrubb hem-hemma, detta då eftersom jag slagit
sönder då jag blivit skrämd, men denna är mycket mer tålig och kanske inte fullt så
hemsk. Fick se en Ditto när jag var i Amerika i somras och har sedan dess haft i åtanke
att jag borde skaffa en.
_______________________________________________________________________
 
 
Var även på årets första gympass, var roligt men ack vad jag redan har drabbats av
post-muskelvärk, blir att ta nästa gympass på måndag med förnyade krafter. Men
man vet ju man har gjort något i alla fall.  Ser verkligen fram emot ett nytt år med
fokus på hälsa. 
 
 
En bra dag idag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Camilla

Jag är en Finlandssvensk typ som traskat runt här på jorden i sisådär 27 år. Jobbar som sjukskötare och även som oberoende återförsäljare av Forever Living Products. Studerar en Master's in Global Health Care (2016) och hoppas på att i framtiden skriva en PhD. ___________________________________ Jag sitter också med i Finlands Röda Korsets Riksomfattande ungdomskommitte samt även med som suppleant i Föreningen HiA - Hörselskadade i Arbetslivet. Är även aktivt med i IFHOHYP- International Federation of Hard of Hearing Young People. ___________________________________ Tycker om att resa och uppleva andra kulturer. Lite av en sportnörd och älskar musik. ___________________________________ Ni kan även följa mig på Instagram @Camillellen. ____________________________________ Hjärtligt välkomna till min mångsidiga blogg, om allt mellan himmel och jord. __________________________________ Gå gärna in och kika på min webbshop http://myaloevera.se/camillam

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela