camillellen.blogg.se

" Egentligen är jag ingen särskild person, bara en i mängden som märks"

Förströelser

Publicerad 2017-01-24 20:17:34 i Allmänt, Historien om Camilla,

 
 
När man inte riktigt vill kunna koncentrera sig, så hittar man ju alltid ursäkter så
att man kan skjuta upp saker och ting (i detta fall det irriterande skolarbetet som
jag faktiskt nästan har klart). Jag har t.ex. istället för att jobba vidare med skol-
arbetet så har jag kollat in en artikel för kursen jag går i Pedagogikens Sociologi,
sen har jag ringt och pratat med en vän i nästan en timme, haft kaffepaus och
tepaus och laddat FM-apparaterna (givetvis har jag suttit brevid dem medan de
laddades för att övervaka att allt gick väl) för morgondagens lektioner och funderat
på ett grupparbete vi har på gång, skickat mejl och nu skriver jag blogg. Ja, jag vet
att jag borde bara skärpa till mig och få det undan meeen koncentrationen för just
den krångligaste delen är låg. Jag sku behöva ca 600 ord till så är jag klar (intresse-
klubben antecknar).
 
 
 
Idag hade vi handledning med våra slutarbeten, jag kom ju helt av spåret här i
december och visste inte riktigt vad jag skulle göra. Nu har jag ju kontaktat dem
i Kenya som jag skall samarbeta med, de väntar bara att jag ska svepa ihop en
thesis proposal och sen är rambambulan igång med att påbörja det riktiga arbetet.
Idag fick jag nog en massa hjälp för att ta mig vidare, blev glad av alla ord om hur
bra idé jag har. Behövde bara fixa till det så att det passar folket i Kenya och det
var själva formuleringen och vad jag egentligen skall undersöka som gav mig tanke-
stopp. Men ja, nu är båten på rätt köl, spåret har rätats ut och jag känner mig inspirerad
att påbörja arbetet. Som tur har jag redan avklarat en kurs vi har nu i vår så kan sätta
den extra tiden på slutarbetet.
 
 
 
Nä, blir nog att ta en promenad nu, tjolahopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Camilla

Jag är en Finlandssvensk typ som traskat runt här på jorden i sisådär 27 år. Jobbar som sjukskötare och även som oberoende återförsäljare av Forever Living Products. Studerar en Master's in Global Health Care (2016) och hoppas på att i framtiden skriva en PhD. ___________________________________ Jag sitter också med i Finlands Röda Korsets Riksomfattande ungdomskommitte samt även med som suppleant i Föreningen HiA - Hörselskadade i Arbetslivet. Är även aktivt med i IFHOHYP- International Federation of Hard of Hearing Young People. ___________________________________ Tycker om att resa och uppleva andra kulturer. Lite av en sportnörd och älskar musik. ___________________________________ Ni kan även följa mig på Instagram @Camillellen. ____________________________________ Hjärtligt välkomna till min mångsidiga blogg, om allt mellan himmel och jord. __________________________________ Gå gärna in och kika på min webbshop http://myaloevera.se/camillam

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela