camillellen.blogg.se

" Egentligen är jag ingen särskild person, bara en i mängden som märks"

Mysighetsfaktor nr 1

Publicerad 2017-02-02 10:50:11 i Allmänt, Historien om Camilla,

 
 
Finns nog inget som är mysigare än att vakna av sig själv (utan något alarm etc) och
få börja sin morgon med att gosa med världens bästa hund. Hundar är överlag en av
de bästa medel att använda för att höja ens lycka. Ni skulle se hur mycket jag flörtar
med alla hundar i mitt bostadsområde, de flesta verkar dessutom ha ett bra första
intryck av mig, de viftar på svansen och vill gärna komma och hälsa på mig, så till den
milda grad att antingen så ropar deras förskräckta hussar "se ei on vaarallista" eller så
sliter de förbrilt i sin hund för att den ska låta bli att hälsa på främmande hundtokiga
kvinnor.
 
 
 
Igår när jag hade varit till affären ser jag plötlsigt en valp (modell större hund) som
verkade ha slitit sig med sitt koppel (så var dock inte fallet) men jag blev så förskräckt
och hajade till (eftersom affären är brevid en rätt trafikerad väg) så jag sa med en hög
röst HEIIIII för att hunden skulle fokusera på mig och hunden såg såååå överlycklig ut,
kom genast mot mig och ville leka lite och nafsade i mina händer och såg ut att tänka
oj äntligen någon som kommer och räddar mig från all tråkighet och ensamhet. Dock så
satt nog hunden fast (jag hälsar vanligtvis inte på hundar som inte har sin ägare med sig 
eller som sitter fast, de är ju okända men jag trodde ju denna hade slitit sig som sagt), hen
hade blivit fastsatt i en cykelställning med sitt koppel (såndär flexikoppel) och hade dragit
cykelställningen en bra bit. Jag klappade dock om den nu då den blev så till sig av att jag
pratade med den, sen sa jag åt den att vänta, på lite knagglig finska (som jag misstänkte att
hunden kanske förstod) den slokade nog lite med öronen när jag for men den satt åtminstone
ner lugnt nu.
 
Överlag blir jag på så gott humör av alla hundar och deras ägare, jag åker ofta buss och har
medpassagerare som är små taxar eller terriers av olika slag. De är så gulliga där de är helt
excited över att få vara med sina ägare. Det är så lätt att göra sin hund lycklig, ge dem din
tid.
 
Familjens hund blev så lycklig när vi träffades igår och krävde en lång mysstund imorse, jaa
han kan verkligen kräva sånt (skaffa hund, se och lär hur de kan charma en och kräva saker).
 
 
 
Det var nog bara det jag ville berätta, en liten tribut till dessa ljuvliga fyrbeningar där ute, som
ger så mycket glädje.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Camilla

Jag är en Finlandssvensk typ som traskat runt här på jorden i sisådär 27 år. Jobbar som sjukskötare och även som oberoende återförsäljare av Forever Living Products. Studerar en Master's in Global Health Care (2016) och hoppas på att i framtiden skriva en PhD. ___________________________________ Jag sitter också med i Finlands Röda Korsets Riksomfattande ungdomskommitte samt även med som suppleant i Föreningen HiA - Hörselskadade i Arbetslivet. Är även aktivt med i IFHOHYP- International Federation of Hard of Hearing Young People. ___________________________________ Tycker om att resa och uppleva andra kulturer. Lite av en sportnörd och älskar musik. ___________________________________ Ni kan även följa mig på Instagram @Camillellen. ____________________________________ Hjärtligt välkomna till min mångsidiga blogg, om allt mellan himmel och jord. __________________________________ Gå gärna in och kika på min webbshop http://myaloevera.se/camillam

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela