camillellen.blogg.se

" Egentligen är jag ingen särskild person, bara en i mängden som märks"

Dagarna rusar

Publicerad 2017-02-04 17:17:14 i Allmänt, Historien om Camilla,

De senaste dagarna har jag flera gånger loggat in här på bloggen, känts som
jag har något att skriva men så försvinner det. Fullt upp här som alltid, försöker
avsluta en hemexamen som är öppen tills måndag men de sista detaljerna är
alltid så jobbiga att ta itu med, så ja..jag skjuter upp det.  Men annars börjar läget
smått vara mer kontrollerbart igen efter allt skolkaos. Den senaste veckan är den
första veckan på flera månader var jag inte känt behovet av att snooza, det är så
skönt att kunna vakna och känna sig relativt pigg och redo för en ny dag. Att hinna
äta frukost i lugn och ro och kunna gå i lugn takt till bussen istället för att rusa ner
för backen för att hinna i sista minuten.
 
 
 
 
Sitter i skrivande stund på tåget tillbaka till Helsingfors, har befunnit mig i hem-
trakterna för att delta i en Pedagogikkurs, kämpar verkligen för att få de 20 sp som
krävs för att få söka in till yrkeslärare. Imorgon blir det FRK möte och sen Futsal
hela kvällen lång, borde också hinna plugga lite franska också (har varit lite inaktiv
på det franska området). Men var sak har sin tid. Jag har nu äntligen kommit in i en
"lugn" ålder, då jag som äntligen inser att det finns ingen orsak till att stressa ihjäl sig.
Man hinner nog tids nog med de flesta måsten.
 
På tal om att komma in i en ålder, så har jag nu känt på hur det är att vara 27 år, i
sisådär två veckors tid och vet ni, det känns helt okej, och nu medan jag var hemma
så firades jag även av mina föräldrar och broshan. Var riktigt trevligt, hade ju hunnit 
glömma att jag gått och blivit ett år äldre.
 
 

Kanske man skulle fara och skrinna ikväll, eller så bara och sova.

Men hoppas allt är väl med er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Camilla

Jag är en Finlandssvensk typ som traskat runt här på jorden i sisådär 27 år. Jobbar som sjukskötare och även som oberoende återförsäljare av Forever Living Products. Studerar en Master's in Global Health Care (2016) och hoppas på att i framtiden skriva en PhD. ___________________________________ Jag sitter också med i Finlands Röda Korsets Riksomfattande ungdomskommitte samt även med som suppleant i Föreningen HiA - Hörselskadade i Arbetslivet. Är även aktivt med i IFHOHYP- International Federation of Hard of Hearing Young People. ___________________________________ Tycker om att resa och uppleva andra kulturer. Lite av en sportnörd och älskar musik. ___________________________________ Ni kan även följa mig på Instagram @Camillellen. ____________________________________ Hjärtligt välkomna till min mångsidiga blogg, om allt mellan himmel och jord. __________________________________ Gå gärna in och kika på min webbshop http://myaloevera.se/camillam

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela