camillellen.blogg.se

" Egentligen är jag ingen särskild person, bara en i mängden som märks"

Alltmöjligt

Publicerad 2017-02-08 11:59:25 i Allmänt, Historien om Camilla,

Igår var jag på mitt första arbetsskift sedan Augusti. Var rätt trevligt måste jag säga
och personligen upplevde jag inte så mycket stress, jag tycker det är trevligt att 
prata med äldre människor och hjälpa dem så de klarar av vardagen.  Det är ju inte
direkt samma stress som man har när man måste administrera antibiotika på speciella
tider, eller se till att IV-porten hålls opp eller skynda med olika labbsvar etc. Men
hursomhelst så är jag bara inhoppare så att man klarar sig medan man studerar.
 
Tycker faktiskt det är skönt att till största delen bara studera och inte göra något
annat extra, känns som att jag alltid säger detta. Men ja, det är ju så.
 
 
Nu sitter jag på tåget till Vasa, var jag ska del av en pedagogikkurs i 4h ikväll, men
vet ni jag tycker det är dligt med tillgängliga resor söderut. För sen till kvällen så går
det inga tåg efter ca 19:30 till Helsingfors förrän kl 04:00, så blir tvungen att ta onnibus
som far först kl 23:59. Jag kommer fram imorgon på morgonen och då skall jag till
skolan och sen till kvällsskifte. Antingen borde VR satsa mer på flera tåg ELLER så
borde skolan modernisera sig och göra det möjligt att delta via distans. Jag ser inte
varför det skulle vara omöjligt.
 
Nå, det var det jag hade på hjärtat.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Camilla

Jag är en Finlandssvensk typ som traskat runt här på jorden i sisådär 27 år. Jobbar som sjukskötare och även som oberoende återförsäljare av Forever Living Products. Studerar en Master's in Global Health Care (2016) och hoppas på att i framtiden skriva en PhD. ___________________________________ Jag sitter också med i Finlands Röda Korsets Riksomfattande ungdomskommitte samt även med som suppleant i Föreningen HiA - Hörselskadade i Arbetslivet. Är även aktivt med i IFHOHYP- International Federation of Hard of Hearing Young People. ___________________________________ Tycker om att resa och uppleva andra kulturer. Lite av en sportnörd och älskar musik. ___________________________________ Ni kan även följa mig på Instagram @Camillellen. ____________________________________ Hjärtligt välkomna till min mångsidiga blogg, om allt mellan himmel och jord. __________________________________ Gå gärna in och kika på min webbshop http://myaloevera.se/camillam

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela